Wednesday, 2 July 2008

Birthday present

I've got a friend who very graciously handed me some lovely fabrics a while ago and I had promised her to make her something as a thank you. Now she has a friends daughter who is turning 1 year in a week, so she asked me to make her one of the stars dresses. This one has a blue embroidered star, blue lining and blue seambinding. I don't know if you can see the buttons, but they are navy blue with lots of white dots on them. Really pretty. I am a bit picky with my buttons, since I think they add a little extra to my pretty clean cut dresses, and I really think I got it right this time.

Jag har en vän som är väldigt snäll och gav mig lite tyger från sin mormors tygförråd för ett tag sedan och jag har lovat henne att göra något som tack. Nu har hon en väns dotter som fyller ett år om en vecka, så hon bad mig att göra en av mina stjärnklänningar till dottern. Denna har en blå broderad stjärna, blått foder och blått kantband. Jag vet inte om knapparna syns så bra, men de är mörkblå med massor av små vita prickar på. Jättesöta! Jag är lite petig med mina knappar, eftersom jag tycker att de sätter pricken över i, på mina annars ganska enkelt skurna klänningar. Och, denna gång så är jag riktigt nöjd med mitt val!

1 comment:

KlaramedK said...

hej!
nu sitter jag och spanar på hängsleklänningar eftersom jag har en beställning på en och skall sy upp en egen liten provkollektion...EN fråga har dock dykt upp som du kanske kan svara på?! om man syr i velour/trikå skall man använda trikåkantband upptill eller muddväv?? och om man använder muddväv, kan man trycka in den i en bandkantare???

Det var verkligen jättekul att sy en liten klänning (min alfred såg söt ut i den oxå, hahaha!!)

kram kram