Saturday, 21 June 2008

Twinkle twinkle all little stars...

I made a couple of starry trousers a while ago. And at the same time I cut the fabric for these two dresses. I added the red embroidery around one of the stars this time too. I liked the red seam binding to finish the dresses off.

Jag sydde ju några stjärnbyxor för ett tag sedan. Samtidigt så klippte jag till tyget för dessa två klänningar. Jag broderade med röd satängsöm runt en av stjärnorna denna gång också. Jag gillade verkligen att få sätta röda kantband för att toppa klänningarna. Nu blev de sådär lagom mycket!

I bought 15 meters of this fabric with the red stars, so I think you will have to see all kinds of creations in this fabric. This time, three dresses with white lining and seam binding. All these dresses are heading south to Butik unik.

Jag köpte ju 15 meter av detta tyg med röda stjärnor, så risken är väl att ni kommer att få se alla möjliga kreationer i detta tyg. Denna gång så blev det tre klänningar med vitt foder och vitt kantband. Alla dessa fem klänningar är på väg söderut till Butik Unik.

5 comments:

Jes said...

Fina klänningar, 15 meter !!!! Va kosta tyget, måste varit ett bra pris

á Yeliqa said...

Jättefina klänningar :) Jag gillar det röda du broderat runt stjärnorna.

Thriftin and Craftin said...

I love the linen one with the splash of red!

OttoPippi said...

Jättefina!!! Vilken produktion!!

Lisa said...

These are lovely. Wonderful and whimsical fabric too.