Tuesday, 24 June 2008

Summer singoallas

I bought seerzucker fabric a while ago. And after getting the last weather report from the Mediterranean ocean, where we plan to go on vacation, I realized that my daughter urgently need cool summer dresses. So I changed my plan and delivered most singoallas to Butik Unik and am planning on using these three dresses instead.

Jag köpte seerzucker-tyg (som bäckobölja, fast smårutigt) för ett tag sedan. Och när jag senast tittade på väderrapporten från medelhavet, där vi planerar att semestra, så insåg jag att dottern akut behövde lite svala sommarklänningar. Så, jag ändrade min ursprunliga plan och levererade nästan alla singoallaklänningar till Butik Unik och sydde nya till dottern i stället.
First one is turquoise and white checked with turquoise seam binding. Our daughter is so pretty in this colour.
Den första är turkos-och-vitrutig med turkost kantband. Dottern är SÅ söt i just denna färg.
The second is hot pink and white checked with white seam binding.
Andra är cerise-och-vit-rutig med vitt kantband. Bilderna är tagna i vår rabatt med rosa gammaldags doftrosor, mörkblå riddarsporrar och limegröna daggkåpor. Så himla vacker såhär års.
And the last one is limegreen and white checked with white seam binding. I am not 100% sure about this colour on my daughter, but I think I will keep it anyway.
Den sista är limegrön och vitrutig med vitt kantband. Jag är inte 100% säker på just denna färg på vår dottern, men jag tror att vi behåller den ändå.

8 comments:

Mimmi said...

Som en karamellpåse ;-) - me like!

underbarn said...

Så otroligt söta! Hon kommer att bli så fin i dem!

Jes said...

Vilka härliga klänningar i fina pastellfärger, de ser verkligen sköna ut:)

á Yeliqa said...

Tänkte faktiskt också på en härlig godispåse när jag såg de härliga klänningarna :)

Kaja said...

Tack. Jo, det är ganska mycket godispåse över klänningarna.

Ikväll så har dottern provat alla klänning, på eget initiativ. Två gånger dessutom. Hon tog på sig en klänning, dansade lite med den och bad sedan om nästa...

Funderar på om jag ska sy matchande piratbyxor... Kan ju vara sött med rosa klänning och ljusblå byxor...??

//Kaja

Gekko said...

Matchande byxor låter ursnyggt! Alla färgerna går ju till varandra så det kan ju vara en smart semestergardrob! Nu blev jag lite inspirerad att ta fram mina seersucker som jag har liggande! :-)

Min dotter o jag! said...

Vilka söta singoallaklänningar du gör. Härliga tyger!

Gryda said...

Disse likte jeg kjempegodt!