Sunday, 29 June 2008

Pippi Longstocking dress

My daughter is a big fan of Pippi Longstocking. As you might know the author of these books are Astrid Lindgren, who lived in Sweden and died only a couple of years ago. Now my daughter is asking me to give her "Pippi's", which is hear word for pigtails, which her hair barely can manage right now. Since we soon are heading south, she really need a lot of dresses, so I gave her a Pippi dress.

Min dotter älskar Pippi Långstrump. Eller "Pippi Stump" som hon kallar henne för. Nu har hon börjat be om att få "pippi" i håret, vilket är hennes benämning på de två små tofsar som hennes hår räcker till. Eftersom vi snart åker söderut så behöver hon många klänningar, så det var klart att hon skulle få en Pippi-klänning.
I made a different kind of solution for the buttoning in the back. This is what my text book reffered to as Indian shirt buttoning.
Jag gjorde en annan typ av knäppning i ryggen som jag aldrig har testat förut. Detta var vad min mönsterbok kallade för Indisk skjortknäppning.

5 comments:

OttoPippi said...

Vad skönt för lillan att få med sig Pippi på resan!! Känner igen det där med Pippibesattheten :-) :-) (Var tror du mitt "namn" kommer ifrån? :-) :-))

Hello said...

Superfin! Knäppningen var fin också. Snygg detalj.

á Yeliqa said...

Jättefin klänning som säkert kommer att bli en stor favorit :)

á Yeliqa said...

Jättefin klänning som säkert kommer att bli en stor favorit :)

syko kajsa said...

Vilket härligt tyg!! Och klänningen är också söt förstås!