Monday, 30 June 2008

Panda sweater

I found this fabric at the same time as I bought the fabric for the ice cream tops. There are two panda bears that sits in a couch an watching TV. Both children have wished for a sweater. First child to get one is my daughter. I used black ribbing, but honestly I think that the sleeves got a bit long. Well. I'll find out eventually. It has some kind of flossing on the inside, so I'll think it won't be used until the autumn anyway...

Jag hittade detta tyg samtidigt som jag köpte tyget till glasströjorna. Det föreställer två pandabjörnar som sitter i en soffa och kollar på TV. Båda barnen har bett om att få sig en tröja av tyget. Först ut blev dottern. Jag använde svart mudd runt halsen och ärmarna. Jag tror att ärmarna kanske blev lite långa, men det lär jag väl upptäcka så småningom. Det är någon slags flossad insida, så tröjan lär nog vara för varm innan hösten ändå...

3 comments:

[ LiEmEl ] said...

vilket totalt uuuunderbart tyg du f�tt tag p� n�tt som finns mera av n�nstans i sverige lr var det ett litet fynd?
underbart fin r�ja var det iaf =)

Kaja said...

Jadu. Det låg i Myrins korgar för "sista snutten till kilopris", men jag köpte faktiskt inte hela biten. Jag tror att jag nöjde mig med halva, fast det var ett tag sedan förstås...

Men det ÄR underbart!

//Kaja

LumLum said...

Nu har jag äntligen fått tummen ur och länkat till dig från min blogg. Har ju följt din blogg ett tag, men inte kommit mig för att länka tidigare. ;)