Saturday, 21 June 2008

More singoallas

A lovely dress with all kinds of bugs, flowers and dragonflies on the thin fabric. Same model as usual. I made a bunch of these dresses, some for my daughter and some that will be sent to Butik Unik. These two dresses are aimed for Butik Unik.



En fin klänning med alla möjliga sorters kryp, blommor och trollsländor på det tunna tyget. Jag kör på min vanliga modell. Jag gjorde en hel bunt av dessa klänningar, några för min dotter och några som ska till Butik Unik. Just dessa två ska till Butik Unik.

I made a dress almost identical to this one the other day. This time I added the more classical white seam binding. But this isn't half bad that either. This dress I hanged on one of the branches of our honesuckle that is flowering right now. To bad this isn't a scented blogg....


Jag sydde ju en nästan likadan häromdagen. Denna gången så gjorde jag en mer klassisk kombination och satte vitt kantband på det. Och det blev inte så tokigt det heller. Här får den sällskap av en doftande kaprifol. Synd att det inte är doft-blogg...

4 comments:

Klara07 said...

Hej, vilka fina klänningar och speciellt den med blommor och insekter. Var har du köpt det tyget?

Kort&Søm said...

Den øverste kjolen var kjempe fin, veldig fint stoff :o)

Kaja said...

Kryptyget kommer från Stoff&Stil, men det är nog ett år gammalt, för jag tror att jag köpte det förra sommaren. Jag hade trott att det var lite tjockare, så det blev liggande tills jag kom på att jag kunde sy singoallaklänningar av detta tyg.

//Kaja

Jes said...

Singoalla klänningar är sååå fina, snygga tyger du valt till dessa.