Tuesday, 24 June 2008

Ice cream top

I found this lovely piqué fabric with ice creams sprinkled all over in a shop a week ago. It was available in white and pale blue, so I bought a piece of each to make a top for each child. White for my daughter och pale blue for my son. Since my daughter has had a growth race and increased her length with 2 inches since NewYear she was the one who got her top first.

Jag hittade detta underbara piké-tyg med små glassar utströdda över tyget i affären för någon vecka sedan. Det fanns i vitt och ljusblått, så jag köpte en bit av varje. Vitt till dottern och ljusblått till sonen. Eftersom dottern har haft växt race och vuxit 5-6 cm sedan nyår så fick hon få sin tröja först.

I used purple seam binding and I made all the stitches and hemming with purple thread. But, I didn't use the cover lock to hem the top, so I used the twin needle instead. It got alright anyway.
Det fick bli lila kantband och så sydde jag stickningarna med lila tråd. Dock så orkade jag inte greja med covern, så jag retirerade till tvillingnål. Det blev inte så tokigt ändå.

As always it is nice with pleased customers, and my daughter LOVED her ice cream top. And my son immediately started asking for his... Unfortunately it is hard to catch her on photo, since everytime I hold up the camera, she immediately asks: "I see??".
Som alltid så är det trevligt med nöjda kunder och min dotter ÄLSKADE sin glasströja. Och sonen började omedelbart fråga efter sin. Tyvärr så är det svårt att ta några kort på dottern, för så fort jag håller upp kameran så frågar hon "Jag se??".


4 comments:

fante said...

Det måste ju vara ännu roligare att sy med sådan respons :-D Hoppas på att få höra sånt jag med men lär nog få vänta lite till då sonen bara är dryga året ;-) Men å andra sidan bryr han sig inte i vilka kläder (och tyger) jag väljer :-)

underbarn said...

Helskönt med glass på tröjan! Och så snyggt med lila kanter!

Totaja said...

Vilket läckert tyg! Jag känner väl igen fenomenet att vilja se bilden innan den är tagen, mina killar gör likadant.

Gulligan said...

Läckert tyg och jättefin tröja!!!