Monday, 30 June 2008

Apple t-shirt

My daughter got a beanie, a pair of tights and a minky sweater with this fabric as an appliqué on the chest. And she still finds it in the bottom of my drawer and comes dragging with it and asks me (in her 2-year-old way) that she would get something out of this fabric. Well, who am I to deny her such wishes...

So I made her a top and used lime green ribbing around the neck and the arms. A nice touch. I am really satisfied with the result. Taking a photo of the top hanging in the apple tree with small green apples hanging down in front of the top, is an extra bonus for mum...

Min dotter har en mössa, ett par tights och en velourtröja med detta tyg som applikation på bröstet. Och ändå så lyckas hon hitta en bit av detta tyg i botten på en låda och kommer dragandes med det och ber sin mamma om en tröja i tyget... Tja. Varför inte??

Så. Det fick bli en top med limegrön muddväv runt hals och ärmar. Det blev faktiskt riktigt bra och matchar de limegröna äpplena. Och att få ta kort på äppletröjan hängandes i äppleträdet med små illgröna äpplen hängandes ner i ena bildkanten är en extra bonus för mamma.

2 comments:

Susanna said...

Det här tyget har jag försökt beställa sååå många gånger och det är alltid slut! Jattefin tröja! Nej inte kan man neka sin dotter en tröja om hon själv kommer dragandes med tyget!!! :D

Kaja said...

Och jag har faktiskt lyckats beställa det TVÅ gånger. Jag har en meter kvar av det bruna också, för det kommer jag mig aldrig för att sätta saxen i...

//Kaja