Tuesday, 17 June 2008

Another singoalla dress

Honestly. This dress isn't so special that it needs three photos, but since everthing is at its best in the garden right now and all the roses are blossoming I just couldn't resist it...

Jag vet. Så speciell är inte denna klänning att den behöver tre foton. Men eftersom trädgården är som vackrast just nu och alla rosor blommar så kunde jag inte motstå att rocka loss lite med kameran...

I really loved the Heidi dress I made for my daughter, so I totally went through my entire stash of fabrics to find suitable material for more dresses of the same kind. This is the first one out of this batch of the same model, but there will be more dresses in a couple of days. I only got the neck-line left for a couple of more dresses.

I have made this dress with a pale blue seam binding and I am not sure whether to add an appliqué of the same material somewhere on the skirt. Perhaps I will..

Jag gillade verkligen Heidiklännignen som jag sydde till min dotter för ett tag sedan, så jag röjde runt i hela tyggarderoben för att hitta lämpligt material till fler klänningar i samma stil. Detta är den första klänningen av en hel drös i samma modell, så det kommer att bli fler klänningar i bloggen om några dagar. Jag har halslinningen kvar på några av klänningarna.

Jag sydde denna med ljusblått kantband och jag klurar lite på om jag ska sätta på en applikation i samma färg någonstans på kjolen. Jag är inte riktigt säker ännu.

8 comments:

Anonymous said...

Ursöt klänning! Jag är en sucker för applikationer i vanliga fall men på just den här klänningen skulle jag nog undvika det. Ibland är less more. Den är så söt som den är!
/June på www.junebacken.se

Jes said...

Vilken jätte sommrig klänning!! den blev verkligen fin. Röd/vit rutigt är verkligen fint.

Gryda said...

Haha, jeg kjenner igjen det der med at det er vanskelig å begrense antall fotoer når bakgrunnen er så fin! Men kjolen var nydelig, ikke tvil, og kan utmerket forsvare tre bilder.
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min, forresten ;-)

Anki på sytt.blogg.se said...

Tycker den är otroligt fin med det blå kantbandet som enda detalj!

Dr. Gill said...

Nydelige kjole og tøy! Sommerlig og fin :)

underbarn said...

Jättesöt! Håller med övriga som säger att den är så fin som den är, behövs ingen applikation!

Gulligan said...

Jättesöt klänning!!Rutigt är snyggt!!

Retro Elephant said...

Oj vad rutor är fint! Håller med om att det blåa kantbandet var fint till!