Sunday, 25 May 2008

Summer trousers

I made these trousers for my daughter. I just LOOOOVE the fabric. It is a medium weight cotton, some kind of light canvas. Perfect for dresses or trousers. Unfortunately I realized after I cut them that my daughter really isn't wearing a size 86 anymore, but I didn't have any more fabric. So, I will either sell them as an 86, or let her wear them as crops. I used another fabric for the waist and a matching seam binding at the foot.

Jag sydde byxor för min dotter. Jag bara ÄLSKAR detta tyg. Det är ett slags lättare canvastyg i ren bomull och med små söta väskor på. Det är perfekt till klänningar eller byxor. Tyvärr så insåg jag inte förrän efteråt att min dotter faktiskt behöver större storlekar än 86 nu, men tyget räckte inte till längre byxor än så. Så, antingen säljer jag dem, eller så får hon använda dem som capri-byxor i sommar. Jag använde ett rosa mjukt tyg till midjan och så resår i midjan. Ett matchande kantband vid foten.

No comments: