Tuesday, 6 May 2008

New sheets!

Well. It is time to get back to basics again. This time it is sheets for a baby that was born between the order was given to me and by the time it was sewn. So. I think he or she is four days by now... I chose the softest fabric I have. Some kind of cotton satin. The fabrics are coordinates and was intended for dresses first, but it was too soft. Now I am so glad I saved it for sheets!

Sådär ja. Nu är det dags för gamla hederliga tag igen. Denna gången så blev det lite bebislakan till en spjälsäng. Bebisen som ska ha dem passade på att födas mellan det datum som ordern gavs till mig och det datum som ordern blev klar. Så, jag skulle tro att hon eller han är fyra dagar ungefär. Jag valde det allra mjukaste tyg jag hade. Ett riktigt skönt satängtyg som kommer att bli svalt till sommaren. Tygerna kommer från samma serie och först hade jag tänkt att sy klänningar av dem, men nu är jag så glad över att jag sparade dem till att sy lakan av. De är nämligen lite för mjuka för att bli bra som klänningar...

1 comment:

OttoPippi said...

Passar perfekt i en bäbissäng :-)