Friday, 30 May 2008

I am a "creative blogger"

Ohelene sent me this "Creative blogger" award. I am really glad to receive it, since ohelene is making beautiful things and I always get so much inspiration from her. I got a list full with bloggs that really should be receiving this award, since I visit them all and I get so much inspiration everywhere.

But, GOBLIgobli has to recieve one. She is my No1 inspirations for appliqués. Also she names all her things with inspiring names and has beautiful tags for her clothes, all things that I have been inspired by, and made into my own.

The second one has to be Florin since she was the one who inspired me to start sewing for someone else but me and my family. This has really made an impact on my life. And, she is still No1 for me when it comes to making retro clothes. A lot of other do it really well, but she's the best!
Ohelene har skickat mig denna "Creative Blogger"-utmärkelsen. Jag är verkligen glad över den, för ohelene gör så fantastiskt fina saker och jag får alltid så mycket inspiration av henne. Jag har en hel lista full med bloggar som faktiskt borde få denna utmärkelse, för jag kollar i dem alla så gott som dagligen och jag får massor med inspiration till att sy och hitta på nya saker av allihop.

Men, har man två utmärkelser att dela ut så måste den ena gå till GOBLIgobli. Hon är fortfarande min bästa inspirationskälla för applikationer. Hon ger dessutom alla sina saker roliga namn och har gjort jättefina etiketter för sina kläder. Jag har ÄRLIGT knyckt många tankar av henne och gjort dem till mina egna.

Den andra får gå till Florin, eftersom det var hon som inspirerad mig till att börja sy för andra än till bara mina familj. Detta har påverkat mitt liv en hel del. Dessutom tycker jag personligen att hon är den som är bäst på att göra retrokläder. Många andra gör jättefina saker, men inte så fint som hon.

4 comments:

florin said...

Tack snälla, gulliga du!!!! Jag blir ju så glad att det kryper fram en lite tår i ögat! Tänk vad jag önskar att jag nångång får träffa dig på riktigt Kaja!!!

Kram

GOBLIgobli said...

Men...men... *sitter och gapar som en fisk på torra land*
Tusen tusen TACK!!!!!
Guud vilken komplimang, som dessutom kommer från DIG, en av mina stora inspirationssömmerskor!!
Blev lika rörd som Florin och säger som hon;
Tack snälla, gulliga du! :-D

GOBLIgobli said...

Och som ytterligare tack har jag en torr utmaning till dig. ;-)
http://gobligoblisyr.blogspot.com/2008/05/utmanad-av.html

s n o r k said...

Vad roligt att få en sån utmärkelse! Vilken känsla, och du har verkligen förmedlat den vidare till rätt personer!
Såg att du länkar till mig, och jag gör detsamma!
Men adressen till mig är lite fel....du har glömt ett "k" så det har blivit "snordesign" istället för "snorkdesign", oj vilket gott skratt jag fick mig! Jag kanske ska byta namn?!
Kram Linn