Tuesday, 6 May 2008

First report from Butik Unik

I got a mail från Malin at Butik Unik yesterday. The shop has been open for 2 days and she had sold 1 dress and 1 bonnet, and the shop owner of the shop next door has plans for buing a dress, but she was in a hurry when she was in to have a look, so she is coming back! Not bad for a start!! Malin told me that I have gotten lots and lots of praise for the dresses and bonnets from all customers. I am so happy!! Of course I like my dresses and things I make, but it is an entirely different thing of what OTHER like...

Jag fick ett mail från Malin på Butik unik igår. Affären har varit öppen i två dagar och hon hade redan sålt en klänning och en kråka. Dessutom så hade butiksägaren från grannbutiken varit inne och spanat och lovat att återkomma för inköp någon dag när hon hade tid att bestämma sig i lugn och ro. Inte illa som start!! Malin berättade att nästan alla som kommer in berömmer klänningarna. Åh, jag är så glad och stolt! Visst, jag tycker själv jättemycket om mina klänningar och andra prylar jag gör, men det är en helt annan sak att veta vad alla andra gillar...

5 comments:

Jes said...

Va kul, grattis :)

OttoPippi said...

GRATTIS!!!! Blir så glad för din skull :-)

Shamu said...

Å men dette var gode nyheter!!!
Det må være så spennende å selge i utikk, o særlig når dt er så gode tilbakmeldinger få så tidlig!


Tusen takk for hyggelige kommentarer i bloggen min! :-)

KlaramedK said...

GRATTIS!! va kul!! Blir oxå glad för din skull =)

nu är det så många som säljer i butik att man blir lite sugen själv...men det är ju det där svåra vad man skall ta betalt för saker och ting...

GOBLIgobli said...

Å grattis från mig med!! :-D Man växer lite för varje gång någon säger gott om det man gör, eller hur? ;-)
Klänningssäsongen har ju bara börjat.