Wednesday, 14 May 2008

Birthday rose top

Honestly. My mum's birthday was in the end of march, but I never quite finished this top for her then (she only got the golf top ). And, after that I have had several fights with the bottom hem of this sweater. I think I have made that hem AT LEAST 6-7 times. And un-made it as well... Hmmm. After a while I adjusted one of the buttons and suddenly it just worked...

Anyway. It is a really soft top that will be very cool for hot summerdays. And, I didn't want to spoil the surprise before she got it by publicing the picture here in my blogg.

Ärligt talat. Min mammas födelsedag var i slutet av mars och tanken var att hon skulle ha fått två tröjor. Men, det vara bara en golf top som levererades. För, när jag skulle avsluta denna så jäklades fållen längst ner något ohyggligt. Jag tror att jag har sytt om den 6-7 gånger, MINST. Och så allt sprättande däremellan... Men, så justerade jag en av knapparna och så helt plötsligt så funkade det. Jag tror att det var pressafotstrycket som hade varit för lågt....

Ja. I alla fall. Det blev en väldigt mjuk och sval topp som kommer att passa fint till sommaren. Men, jag ville inte förstöra överraskningen innan hon fick tröjan med att publicera bilden i bloggen...

1 comment:

OttoPippi said...

Speciell och jättefin! Hoppas mamma blir glad!!