Wednesday, 9 April 2008

To pretty to cut

I bought some table cloths a while ago. My original thought was to make dresses out of them. But, honestly. They are too pretty to cut... Sigh... Since I must admit being a fabricoholic I got some fabric on my shelves that are to pretty to cut, or at least are awaiting the PERFECT occasion. If such an occasion ever will come... And, somehow I have come to terms with that. But, now I am filling up my linen closet as well. I wonder how long I can hide this fact from my husband... I often accuse him of being a hoarder, but really... who am I to blaim someone else...
Jag köpte några fina dukar för ett tag sedan. Min ursprungliga tanke var att sy klänningar av dem. Men, faktiskt; de är för fina för att sätta saxen i... Suck! Jag får ju erkänna att jag är lite av en tyggalning och har flera tyger på hyllorna som jag tycker är för fina för att klippa i. Eller åtminstone som jag väntar på det PERFEKTA tillfället för att sätta saxen i. Om ett sådant tillfälle någonsin kommer... På något sätt så har jag förlikat mig med den tanken. Men, nu börjar jag fylla upp linneskåppet OCKSÅ. Jag undrar hur länge jag kan gömma min nya hobby för min man. Jag brukar anklaga honom för att vara en hamster, men faktiskt... det är nog jag också...

1 comment:

Jes said...

Jättesöta dukar fö.rstår att du har svårt att klippa i dem