Wednesday, 16 April 2008

Summer dresses part 2


Well. Here is the last part of the summerdresses. The apple dress. As one of you might have guessed by now I really like apples, especially on clothes. And, so does my daughter. She still haven't seen this dress, but I know that she will demand to get one herself. This fabric is lovely. I love the colours, the pattern and the structure of the fabric. It will be perfect as a summerdress.

I have to give you a bonus picture today. My daughter loves animals, especially cats. This black cat lives next door and is usually very shy and won't be petted by anyone, especially children. But, there seems to be a mutual love between the child and the cat. When my daughter tried to kiss the cat it just snuggled up next to her and purred. The beanie is by the way the only beanie she approves, since it got apples...

Ja, här kommer då sista delen av mina sommarklänningar på beställning. Äppleklänningen. Som kanske några av er redan har gissat så gillar jag verkligne äpplen, i synnerhet på kläder. Och, det gör min dotter också. Hon har fortfarande inte sett den, men jag gissar på att hon kommer att kräva att få en likadan. Jag gillar verkligen detta tyget från Stoff&Stils höstkollektion. Det är fina färger, roligt mönster och det har en skön känsla. Det kommer att bli toppen som sommarklänning.

Jag måste ju bara bjuda på en bonusbild idag också. Min dotter älskar djur och katter i synnerhet. Denna svarta katt som bor granne med oss är vanligtvis otroligt skygg och vill inte låta sig klappas av någon, i synnerhet inte av okända barn. Men, det verkar vara en ömsesidig kärlek mellan katten och min dotter, för när min dotter försökte pussa katten så var den helt med på noterna och strök sig mot henne. Mössan hon har på sig är den enda toppeluvan hon godkänner, för den har äpplen på sig...

2 comments:

Thriftin and Craftin said...

Love the apple fabric, and that is the sweetest photo. I posted the next inspiration challenge. Hopefully you'll join us again!

Anonymous said...

Vilken underbar bild på E och katten! Myyyys!
Kram
Carina i Tyskland
PS Mailsvar kommer under dagen