Tuesday, 8 April 2008

Retailer! Horray!

Here is the answer to the question to why Kaja isn’t getting enough sleep at the moment. I got a mail some 10 days ago with a question if I wanted to start selling my dresses through an art&design shop in Varberg 100 km south of Gothenburg, where I live. Varberg has about 55000 inhabitants and is a typical summer town with lots of Danes, Norwegians and Swedes (of course) that are coming with boat during the summer months. Obviously my answer was YES!!!!

Here is my latest dresses, but I got a couple of more on my cutting table. All these will be sold through the shop, but for some of them I got more material. All dresses are half or fully lined. By the way. The name of the shop will be "Butik unik" and it will open in end of April or beginning of May.

Här är svaret på frågan till varför Kaja inte sover tillräckligt mycket just nu. Jag fick ett mail för ungefär 10 dagar sedan med en fråga om jag ville sälja mina klänningar via en konst&design-butik i Varberg, 10 mil söder om Göteborg, där jag bor. Varberg har ungefär 55000 invånare och är en typisk sommarstad med många danskar, norskar och svenskar som kommer med båt under sommarmånaderna. Uppenbarligen så svarade jag JAAAAAA!

Här är mina senaste klänningar, men det finns några till på mitt klippbord. Alla dessa klänningar kommer att säljas genom affären, men för några av dem så har jag mer material. Alla klänningar är halv- eller helfodrade. Butiken kommer att heta "Butik unik" och öppnar i slutet av april, eller början av maj.

1. Red dress with hearts appliqué, sz 92 (2-3 yrs). Matched with seam binding in the same fabric.
Röd klänning med applikation i hjärttyg. Matchat med kantband i samma tyg.


2. Red dress with checked flower appliqué, sz 92 (2-3 yrs). Matched with seam binding in the same fabric.
Röd klänning med applikation i form av en rutig blomma. Matchat med kantband i samma tyg.

3. Barbabeu dress, sz 74 (9 mths). Fully lined.
Barbaskönklänning, helfodrad.

4. Green dress with pink flowers, with matching bonnet, sz 62 (3 mths) Unique!
Grön klänning med rosa blommor med matchande solhätta. 70-talstyg. Urpsrungligen från en bordsduk tror jag, men det finns inget ytterligare material.

5. Green checked dress with heart appliqué, sz 92 (2-3 yrs). We’ve been watching “Lotta on Troublemaker Street” by Astrid Lindgren a lot lately, so I got a bit inspired by that.
Grönrutig klänning med hjärt-applikation i nederkanten, rött kantband. Vi har tittat mycket på ”Lotta på Bråkmakargatan” på sistone och där finns det mycket smårutiga klänningar, så jag har blivit lite inspirerad av dem.

6. Navy checked dress with apple appliqué, sz 56 (sz 0-3 mths). More from Troublemakers Street.
Blårutig klänning med äpple-applikation, rött kantband. Mera från Bråkmakargatan

7. Dala dress with hearts, sz 92 (2-3 yrs) One more dress in small size is coming up, but no more material!
Dalaklänning med hjärtan. En ytterligare klänning i liten storlek är på gång, men det finns inget mer tyg. Har ursprungligen varit en gardin med gräslig grön tofs-frans. Däremot så tror jag inte att den någonsin har varit uppsatt.

8. Bambi dress, sz 80 (12 mths) Unique!
Klänning med Bambi. 70-tals-tyg och det finns bara denna klänning.
9. Red checked dress with Russian nesting dolls, sz 92 (2-3 yrs)
50-talstyg med många små streck. Kompletterat med en applikation med ryska dockor. Även dockorna kommer från ett äldre tyg.

9 comments:

Mimmi said...

Vad roligt! De här underbara klänningarna gör garanterat succé. Tycker om dessa applikationer, som är en trevlig liten detalj men ändock inte för mycket.

Jes said...

Vilka härliga klänningar & grattis va roligt att få sälja sina kläder i butik :) Lycka till.

Anonymous said...

Guuud vad häftigt! Jag önskar dig lycka till i sommar, dina söta klänningar kommer gå åt som smör i solsken!

Snart får du nog börja sy på heltid...

Kramar
Carina i Tyskland

Katatrina said...

Hej
Oj så roligt dina fina klänningar kommer nog att göra många kunder glada att just få köpa en sån fin klänning av din fina kreationer som det bara finns en av

Lycka till

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Åh så himla kul ! Grattis! /Karolina

Lisa said...

Wow, these jumpers are just adorable. Great pictures and even the clothes hangers are cute.

KajaDesign said...

Tack för lyckönskningarna. Jag hoppas bara att det kommer att gå LAGOM bra. Jag vill ju naturligtvis sälja så mycket som möjligt, men det finns ju en tidsaspekt på det hela och särskilt mycket mindre sömn än just nu vet jag inte om jag fixar. Då får jag försöka göra någon deal på jobbet om att få gå ner i tid...

Eftersom det är helt nyöppnat så vet man ju aldrig hur det går... Spännande är det i alla fall!

//Kaja

Hello said...

Åh, vad kul! Grattis! Det är ju nåt särskilt att bli tillfrågad så där!

Och så är ju klänningarna underbara! Jag blir inte förvånad om du snart får mycket att göra!

Dr. Gill said...

Gratulerer! Sikker på at disse blir populære! Nydelige kjoler og kjempefine detaljer!