Saturday, 19 April 2008

New times - new name!!

Well. I thought it was about time to get a name of my own. Kaja and Kajadesign are actually taken, both as company names and swedish domains. So. I decided to go with the bird theme. Kaja is about as far as I got with pronouncing my real name when I was two, but it also is the swedish name for the bird Jackdaw. So. If you would try to translate my new company name it would be something like "Jackdaw and little croak". A cheeky name!

Ja, jag tyckte att det började bli dags att skaffa mig ett eget namn. Kaja och Kajadesign är ju faktiskt upptagna, både som företagsnamn och som svenska domäner. Så, jag bestämde mig för att fortsätta på fågeltemat och använd "Kaja & lilla krax" som namn. Kaja är ju mitt smeknamn på mig själv, som jag använde i tvåårsåldern då jag inte klarade av fler bokstäver av mitt riktiga namn. Jag har varit igenom alla fågelbon och varianter på företagsnamn som jag kan komma på. Men, Kaja & lilla krax kändes till slut som det enda alternativet. Ett lagom busigt namn som passar bra till barnkläder.

7 comments:

Anonymous said...

Kaja & lilla Krax känns helt rätt, tycker jag!
/June på www.junebacken.se

Caroline said...

Bra namn!

www.syfroken.se said...

Det var ett riktigt gulligt namn!

Anonymous said...

Jättefint namn! Lycka till!!!

Kram
Carina i Tyskland

Jes said...

Säger som de andra, bra namn :)

Hello said...

Kan inte annat än instämma!

Kaja said...

Tack tack! Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med det och ju längre det går, desto mer identifierar jag mig med namnet. Så, det blir nog bra. Fint blev det på etiketter och nya "loggan" i alla fall!

//Kaja