Monday, 28 April 2008

Custom order - Dress & bonnet



Right now my orderbook is flowing over, and I am trying to work my way down. But, since spring finally is coming to Sweden we spend most of our wakening hours outside, so house work and sewing work is a bit neglected.


This is an order that came from one of my regular customers. She saw the first delivery to "Butik Unik" and really loved this dress and the matching sun hat. I always say that ALL my clothes are unique, but sometimes I have to work a little to keep up with this strategy. This has a checked lining and different buttons, and the appliqué is placed to the left. I know that the dress is intened to be worn at a baptising ceremony in a month.


Just nu så svämmar orderboken över och jag jobbar för att komma neråt i listan. Men, eftersom våren äntligen har kommit så tillbringas större delen av vår vakna tid utomhus, så både hushållsarbete och syarbete är något eftersatt.


Denna ordern kommer från en av mina återkommande kunder. Hon såg den första leveransen till "Butik Unik" och gillade klänningen med matchande kråka. Jag har alltid sagt att ALLA mina kläder är unika, men ibland så får jag jobba lite för att verkligen låta detta vara sant. Denna gången så blev det rutigt foder, annorlunda knappar och så sitter applikationen på vänster sida i stället för på höger. Jag vet att tösen som ska få setet ska ha på sig den på ett dop i juni.

1 comment:

Jes said...

Klänningen är verkligen söt! fina tyger & applikationen söt. Förstår att kunden återkommer.