Tuesday, 29 April 2008

Clothes exchange - my treat!

WOW! I got a small sparkling package with the mail today! It was my part of the clothes exchange. It was a bit turbulent when I opened the package. My son totally crashed and started crying. "I want more clothes!!! I only got OOOOOOONE!" Well. After some food he seems pleased with the t-shirt, although I still haven't got him to try it on. Cool with a car anyway!


The second part is for my daughter. A pair of denim jeans, with all the right seams! It must have taken forever to make all pockets and details. And to REALLY add to the workload my secret friend had made a frog applique. This was really perfect, because when I came home my children just came down from the forrest behind the house. They have been up at the pond to watch the toadpoles. The size was perfect!!

And now for the guess. Who can it be?? Well. Since I got a reminder mail today to remind everybody participating in the exchange to send their clothes now I surfed through all the blogs earlier today. So I had noticed that there was only one of them who sent their package today. Most seems to be sending them to arrive tomorrow. So. My guess is http://knoddochfjant.blogspot.com/. I ripped of the masking, and I was right!

Thank you so much!

ÅH! Jag fick ett glittrigt paket med posten idag. Det var min del i klädbytet. Det var lite stökigt när jag öppnade paketet, för min son bröt ihop fullständigt och ville ha FLEEEEER kläder än bara EEEEEEEEEN tröja. Ja, efter lite mat så verkar han vara nöjd med tröjan i alla fall. Bilar och mjukis är alltid rätt när det gäller honom....

Den andra delen var för min dotter. Ett par jeans med alla rätta stickningar. Det måste ha tagit en hel evighet att sy ihop dessa byxor med alla fickor och detaljer. Och för att VERKLIGEN skaffa sig mycket jobb så har mina hemliga pysselkompis sytt en grodapplikation. Den var verkligen perfekt! För, när jag kom hem ifrån jobbet så kom barnen precis ner från Grodskogen som ligger bakom huset. De hade varit uppe vid dammen och fångat grodyngel... Storleken var perfekt!


Åsså var det gissningen kvar. Vi hade fått ett påminnelsemail om att det var dags att skicka så jag hade surfat runt tidigare idag bland alla bloggar idag för att kolla in vilka som skulle kunna vara på gång att skicka. Och, det var faktiskt bara en som hade talat om att hon hade skickat så att paketet skulle komma fram idag. De flesta andras paket verkar anlända i morgon. Så, jag gissar på http://knoddochfjant.blogspot.com/. Jag rev av maskeringen och såg att jag hade gissat rätt! Tur att jag fick ledtråden att det var paket skickade, annars hade jag aldrig klurat ut vem det var... Detta var riktigt svårt!

Tusen tack! Vi är jättenöjda med vårt klädbyte. Frågan är nu vad min hemliga mottagare tycker om SITT paket... Det bloggar jag om när det kommer fram.

2 comments:

Familjen skogstokig said...

Vad roligt att ni gillade kläderna, och att de passade. Det är ju alltid lite klurigt att sy åt andra, när man ska göra "på känn" Det finns nof fö lite tyg att ta av om du behöver lägga ner fållen på byxorna.

Y said...

vilka underbara jeans! och fin tröja!
/Y