Tuesday, 18 March 2008

Under my umbrella-ella-ella-ella....

TriftinAndCraftin posted a challange on her blog. She took a picture from a quilt that Syko has made in her blog. She wanted us to use the picture for inspiration to make a craft project. Well. I already had plans to make something with an umbrella on, but why not skip a few steps and do it right away?? There were little raindrops on the original picture, but even if I am in to appliqués right now, there IS a limit on how much work you can put down on one item. So, I really used the phrase "inspiration" and used a light jersey fabric with bright multi-couloured dots all over. I used the same fabric for the appliqué as for the neck. And I decided to try out the frilly roll hem for edging. This is really not as simple as it should be, but I am satisfied anyway.
The items are thought to be nightgowns, or perhaps light summer dresses.
I wasn't sure if a turqoise appliqué or a navy blue would be best, and the best way of curing shilly-shally-disease is to make them both!!!Now, afterwards I think I like the navy one the best. Which one is your favourite??
TriftinAndCraftin la ut en utmaning i sin blogg. Hon tog en bild från ett lapptäcke som Syko hade gjort. Hon utmanade oss att använda bilden för att göra någon form av pysselprojekt. Jag hade redan planer för att göra något med ett paraply på, men det gjorde ju inget om projektet blev gjort lite tidigare. Det fanns små regndroppar på den ursprunliga bilden, men även om jag gillar applikationer så finns det ju en begränsning på hur mycket jobb jag lägger ner på ngot. Så, jag använde uttrycket "inspireras av" och tog ett mjukt jerseytyg med prickar i flera färger på. Sedan använde jag samma tyg för applikationen som för kantbandet i halsen. Jag bestämde mig för att prova på att göra en krullig rullfåll på tyget och det var lite svårare än man först kan tro, men det blev ganska bra!
Tanken är att de ska kunna användas som nattlinne eller möjligen tunna sommarklänningar. Mönstret är mitt eget och storleken är ungefär 92.
Jag var inte säker på om den skulle bli bäst med turkos eller med mörkblå applikation och det bästa sätt att bota beslutsångest är att göra båda två!! Såhär i efterhand så gillade jag nog den mörkblå bäst. Vilken är din favorit??

7 comments:

Carla said...

Your project is wonderful. I like them both. I couldn't pick a favorite. Love that you used polka dot fabric since Syko posted her mini quilt on a polka dot fabric. I'm so glad so many people are inspired by my challenge. Hopefully there will be many more projects. Thanks for joining us! I'll post another challenge next month!

ohelene said...

Jeg har samme favoritt som deg!

syko kajsa said...

Så snyggt! Och vad roligt att kunna inspirera! Vilket härligt prickigt tyg du hittat!

Nikki Schreiner said...

Wow, I LOVE them both! My little girls would love something like these, so thanks for the idea.

iHanna said...

Jättefint, jag gillar det mörka paraplyet bäst! Och det prickiga tyget är jättefint!

audrey h. said...

These are awesome. Came her from Carla's blog and love your interpretation of the challenge piece. Love both of them and the polka dots are great :)

KajaDesign said...

We have been using the longsleeved with turquoise appliqué as a night gown now for a couple of days. And we LOOOOOVE it. It is really soft fabric and the fitting is perfect, a little long in the sleeves perhaps...

Thanks for all nice comments!

//Kaja