Wednesday, 26 March 2008

Summer collection

I spoke to a friend the other day, who always has been interrested in my doings in the sewings business. We were discussing new ways of making dresses for children. And she got a few ideas that she popped upon me. After that my brain went totally crazy. It is like the brain is running its own life and new ideas pops up at all times of the day. And the night to. The only way of letting to of the thought of a new idea (to be able to work or sleep or have a regular conversation...) is to write it down immediately. So, right now I am carrying around a pencil and a pad at ALL hours. To bad that I haven't gotten the perfect sketchbook from Syko yet. She put it out in her Etsy shop, so you too can order one!!
Update: I got it in the mail the day after, so now I can do my sketches in a fashionable way!
Jag pratade med en vän för några dagar sedan. Hon har alltid varit intresserad av mitt syende och har kommit med många värdefulla tips och idéer. Vi pratade om nya sätt att göra sommarklänningar på till barn. Hon hade sett lite av det jag gjorde och slängde ur sig några förslag på justeringar. Efter det så kom hjärnan i total självsvänning. Det är som om den lever ett eget liv och oavsett tid på dygnet så poppar det upp nya idéer. Det enda sättet att kunna släppa den nya idén (för att jobba, sova eller bara klara av att prata...) är att rita och skriva ner tanken med en gång. Så, just nu går jag omkring med en penna och block i handen dygnet runt. Tyvärr så har jag inte fått mitt jättefina skissblock från Syko ännu. Jag beställde det från hennes Etsy-shop, så du kan beställa en också!!
Uppdaterat: Jag fick blocket i lådan dagen därpå, så nu kan jag rita på ett snyggare sätt!

No comments: