Sunday, 30 March 2008

Red dog

I got an order a while ago for a sweater and matching hats for two brothers. I have had so much things on my sewing table and sewing floor, so it has taken a while to finish them off. Well. Here is the first set. Jersey from E-slöjd and an appliqué with a red dog. It is a bit funny, because in swedish the child disease "rubella" is called "red dog". That is part of the reason why I chose to make the dog red... The big brothers set is ALMOST finished.

By the way. I will not make any of these sweaters and put them out for sale. It is a lot of work with them, and the fabric is pretty expensive, so I really can't afford to take any chances. However, I do take custom orders!! I have a list of appliqués that could be nice on a sweater, so orders really don't have to cover anything already seen in my blogg. Custom orders usually are the same motif, but different colours from something I already have made. It is nice to try out new colours, but new appliqués would be fun to. I think that is the only cons of taking orders. On the other hand, the pros are so many more...

Jag fick en beställning på tröja och matchande mössa för två bröder för ett tag sedan. Men, det har legat mycket på sybordet och sygolvet så jag har inte fått tid att göra klart det. I alla fall. Här är första settet. Tyget är från E-slöjd och applikationen är en röd hund. Jag tyckte att det matchade med en röd hund, och så är det ju lite dubbelmening i "röda hund "också... Storebrorsans kläder är SNART klara.

Förresten. Jag kommer inte att göra några av dessa tröjor och lägga upp dem under till salu. Det är mycket jobb med dem och tygerna är också dyra, så jag har faktiskt inte råd att chansa på dem. Däremot så tar jag gärna beställningar på dem. Och, det måste inte vara något av de applikationer jag redan har gjort. Jag har en hel lista med applikationsförslag, fast många som gör beställningar vill gärna ha en likadan som jag redan har gjort. Det ger mig en chans att visa upp lite nya härliga färgkombinationer, fast förstås inte någon chans att testa nya applikationer. Det är väl den enda baksidan av beställningsarbeten, å andra sidan så finns det så många fördelar med det...

No comments: