Monday, 31 March 2008

One more fish sweater


I actually got free hands to choose appliqué for this sweater, but when I asked my son for advise he insisted on his friend getting a shark-sweater. Well, it is a fish, salmon I belive, but alright. Fish sweater it is... I used the raglan cut with the striped arms this time too, especially as this was supposed to match the younger brothers red dog. The colours are brown and a dark turquoise, which seems to be almost impossible to catch with the camera. This looks blue, but it was the best picture I got... I do hope that the boy will be pleased with the colours and his fish. I know for a fact that 4-year-olds can be really hard to please!


Jag fick faktiskt fria händer att välja applikation för storebrors beställningströja, men när jag frågade min son om vad hans kompis skulle få på tröjan så bestämde han att det skulle vara en haj-tröja. Ja, nu är det förstås en fisk, någon forell skulle jag tro, men ok då. Fisktröja blir det. Jag använde samma mönster som till lillebrors röda hund-tröja, fast en storlek större då. Färgerna är brunt och mörkturkost, men den senare är hopplös att fånga på bild. Detta var det bästa fotot jag fick och ändå så är det fel nyans... Jag hoppas verkligen att grabben gillar tröjan. Jag vet av erfarenhet att fyraåringar kan vara väldigt svåra att göra till lags!!

1 comment:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Du lyckas verkligen med applikationerna...jättesnyggt! /Karolina