Thursday, 20 March 2008

Clothes exchange

There has been some circles of exchange on the crafting bloggs. Sometimes you are supposed to make clothes, and sometimes you are supposed to add some kind of crafting gifts, or something to eat.

Syltig&Saftig has arranged a new exchange and after some thought I have decided to join. This time it is for 2 items of childrens clothing:

My answers:
Age and sex of the children:
I got a son, aged 4, who is currently wearing 110, but aim for 116 if it isn't a large size, since he is growing lights speed at the moment. He is pretty thin for his age, but a fairly large head. My daughter is 2 and a regular size 92 at the moment.

Clothes that are needed:
Well. My son REALLY needs long sleeved sweaters, prefferably with something COOL on. He loves cars, trains, airplanes, bikes and Spiderman. Stripes is cool to. He is pretty picky with the colours, but stick to the LEGO-colours, i.e. bright colours, and you will be pretty safe. No black! (mummys preference...) Oh, I almost forgot, the clothes has to be SOFT too...

My daughter is very pretty in pale colours, pink, pale green and pale blue. I KNOW that everyone who doesn't have a daughter would like me to write that she REALLY needs dresses. Nope... She doesn't. But, if you're really yearning to make one it is alright. What she would need is a couple of tights though, prefferably in solid colours. I have made tunics, but forgotten about the tights... Tunics and sweaters are alright too.

I am not really that much into retro and redo. A lot of times I have seen that old stuff stays old stuff, even if you make something else of it. I like solids, dotts and stripes. Classic childrens clothes, if that exists, is fine with me!

Det har funnits några bytescirklar här på bloggarna. Ibland så gör man kläder till varandras barn och ibland så ska man köpa något pyssel eller ätbart till paketet. Syltig&Saftig har ordnat med ett nytt byte och efter lite funderande så bestämde jag mig för att vara med. Denna gång så är det för två barnplagg. Såhär ser mina svar ut:

Ålder och kön på barnen:
Sonen är 4 och drar 110 i storlek, men de får gärna vara lite större än så, sikta mot 116 om du inte har ett stort mönster. Han är smal för sin längd, men med ganska stort huvud. Dottern är 2 år och ligger exakt på normalkurvan från BVC och drar 92 nu.

Kläder som behövs:
Ja. Min son behöver VERKLIGEN tröjor just nu, helst med något coolt på. Han älskar bilar, tåg, flygplan, cyklar och Spiderman. Ränder är coola också. Han är ganska petig med sina färger, men håll dig till LEGO-färgerna, alltså klara färger så är du på den säkra sidan. Inget svart! (mammas önskemål). Jo, han är noga med att det ska vara MJUKT också...


Min dotter är otroligt söt i bleka färger. Ljusgult, ljusgrönt, turkost, rosa osv. Jag vet att alla som inte har en egen dotter önskar att jag ska skriva att hon verkligen behöver klänningar, men det gör hon inte. Men, det är ok att sy en ändå. Men, gärna i något stretchigt i sådana fall. Däremot så behöver hon enfärgade tights. Jag har ju sytt massor med tunikor, men tightsen glömde jag bort. Tröjor och tunikor är helt ok också.

Jag är inte särskilt förtjust i retro faktiskt. Många gånger så tycker jag gamla saker inte blir coolare för att man gör något nytt av dem. Men, jag har sett flera undantag också och har själv sytt en kjol av en gardin, så jag är inte helt konsekvent där... Jag gillar enfärgat, prickar och ränder. Klassiska barnkläder, om sådana existerar, passar bra!

No comments: