Friday, 22 February 2008

Zipper, zipper, zipper...

Since I have made all these wallets and purses lately I totally ran out of zippers. So I went to my favourite place for those things and but "a bunch". The pricing is interresting. It is more a discussion of how much one wants to pay. "Do you think that there are zippers for 100 SEK there??" Well, I think it is... So, when you come home you can count how many zippers you got. 64 this time. That should be enough for a while...

Don't you just loooove these colours??

Jag har ju sytt så många börsar och väskor nu på sistone så mitt lager av dragkedjor tog helt slut. Men, jag åkte till mitt favvisställe för sådanahär saker och köpte en bunt. Prissättningen är intressant. Det är mer en diskussion om hur mycket man är villig att betala. "Tror du att det är för 100 kronor där??" Mja. Det var det nog. När man kommer hem så får man räkna ut hur mycket man fick med sig, om man vill... 64 stycken denna gång. Rena rama färgterapin att titta i lådan med dragkejdor idag...

7 comments:

Mimmi said...

Det låter som ett intressant ställe att handla på ;-)

www.syfroken.se said...

Vilka härliga färger! Ser fram emot att se fler börsar!

Thea said...

Å. Lyllo dig som har ett sånt ställe att handla på!!!

ohelene said...

Wow! Heldige du som kan kjøpe glidelås pr. "bunt"!

kokos flanell said...

nu snokar jag kanske lite, men vad är det för ställe? i götet?

KlaramedK said...

Härligt! ...avslöjar du var du har en sådan guldgruva någonstans?!
...jag har oxå slut på blixtlås men jisses va dyra de kan vara här!

KajaDesign said...

Firma Normi i Partille säljer ut ett lager från 60-70-80-talet till bra priser. Mycket kreativa öppettider (tisdag-onsdag 11-18 och torsdag-fredag 11-14, eller något i den stilen).

Mycket HDK-studenter som handlar där...

Garn och gamla tyger, dock inget i svart, det har tagit slut sedan länge...

//Kaja