Thursday, 7 February 2008

Wallets, holders, purses and stuff...

Well. These holders for tissues got really popular, so I made a couple of new ones. This time in spring-colours.

Dedär näsduksfodralen blev ju riktigt poppis, så nu har jag gjort några nya i vårfärger. Grönt foder i samtliga.

I have wanted ot make som small wallets for the handbag for a while now, and since I got an order for them, I finally tried. Here are my first two attempts. I love the colour, but they are good enough for selling, perhaps for the children to play with?? They are intended to keep all these small things that you have in your purse, and don't want to show. Female stuff, medicines or just treats for the children.
Jag har velat göra små börsar ett längre tag nu, men jag kommer mig aldrig för att prova. Eftersom jag absolut ville göra dem helfodrade så var det lite pyssel med att tänka klart. Detta är mina två första försök, jättefina tyger, men det krävs lite mer jobb med dem för att de ska bli tillräckligt bra för att sälja. Barnen får dem nog som leksaker. Tanken är att man ska ha alla småsaker som man har i handväskan, men kanske inte vill visa upp för omvärlden, i dem. Tamponger, mediciner, smink eller mutor till barnen.

I made a small set for our kindergarten teacher too. I really love this fabric and I thought it would be fun with some spring-green for the season. It turned out that our teacher has 2 cats, so she was thrilled. Since it is still one of my first purses I only charged 40SEK (about 6 dollars), but she insisted on paying more, so we agreed on SEK 50 (about 7,50 dollars). Perhaps I will have to raise the prise for next time, but I really can't overcharge my childrens teacher, can I??
Ja, så blev det ett litet set också till dagisfröken. Jag har alltid älskat detta tyget och jag tyckte att det kunde vara kul att göra något med lite färg i. Det visade sig att dagisfröken hade två katter hemma, så min chansning gick verkligen hem. Sedan var det ju detta med priser. Eftersom jag enligt min åsikt fortfarande inte har perfekt snits på börsarna så ville jag ta 40 kronor för hela setet, men då protesterade fröken och envisades med att få betala mer. Så, det slutade på 50 kronor. Jag kanske får höja priset till nästa gång då om jag är SÅ billig, men vi får väl kalla det för kompisrabatt eller introduktionspris eller nåt. Kan ju inte med att ta för mycket betalt av fröken precis...

5 comments:

Anonymous said...

Kattsetet blev jättefint! Föstår vekrligan att fröken ville ge mer!

Underbar med vårfärger.

Önskar er en fin helg!
Kram
Carina i Tyskland

BONGI said...

Åh så fina! Så härliga färger och mönster -katterna gjorde sig verkligen bra på både näsduksfodral och börsar. Och näsduksfodralen men hjärtan är ju hur söta som helst!!

mamman pysslar said...

men vilka söta och i så glada färger!

får man fråga vart du fått tag i hjärttyget?

KajaDesign said...
This comment has been removed by the author.
KajaDesign said...

Hjärttyget är ett såntdär quilttyg som jag använder mig så mycket av. Säker inköpt via eBay från USA och gissningsvis någon av mina favoritdesigners Michael Miller, Alexander Henry, Robert Kaufman eller möjligen Amy Butler.

Hm. Ska kolla. Jodå. Det var Alexander Henry "Heart to heart" heter tyget och finns i flera färgställningar.