Tuesday, 19 February 2008

Pleasant problems

Things are really moving fast now. I have sold more things now on 2 months than I did on the entire year 2007. This is really fun and I often get requests of similar things. So right now the theme of my crafting is zippers and cats, I think you can understand why…

There are a few, but pretty pleasant, problems with selling so much stuff though. In the end, the day only has so many hours, and there are a few other things that I need to do, like clean the house, wash clothes and see to that everybody gets food in their stomachs. Perhaps go to work also. *LOL* Another problem is that I now have run out of logo bands. You know the little red band that says “Kaja” that I put on my clothes. I think I have made to many things during February so I only got 4 left. When I ordered I think I got 30, but these wallets and tissueholders really uses up a lot of bands. That problem is soon to be solved. I ordered 500 new bands from http://www.minanamnband.se a couple of weeks ago and they are on their way home to me, probably in the beginning of next week. I’m just trying to figure out if I will hold on to my present orders and use the new band on them, or if I should send as much as possible with the old band, and some without the band. Really hard decisions…

Det går verkligen undan just nu. Jag har sålt mer nu på två mnader än vad jag gjorde under hela 2007. Det är kanonkul och jag får ofta förfrågningar för att göra liknande saker som det jag har visat i bloggen. Så, temat just nu är dragkejdor och katter, ni kan säkert gissa varför.

Det finns några små, men ganska trevliga problem med att sälja så mycket. Dels så har ju dygnet inte fler timmar än vad det har och det finns ju några saker man måste göra. Städa, tvätta och laga mat. Kanske jobba lite också. Hi hi! Ett annat problem är att jag har gjort så himla mycket saker att mina namnbarnd har nästan tagit slut. Jag hade 30 kvar när jag beställde nya från
http://www.minanamnband.se, men nu låg det bara fyra i asken häromdagen. Fast, det problemet löser sig, för i början på nästa vecka så kommer 500 nya namnband hem till mig. Jag ska bara klura ut om jag ska vänta med att leverera ut de färdiga grejerna jag har nu tills jag har fått de nya banden, eller om jag ska skicka ut så mycket som möjligt med de band jag har och skicka några utan band. Svårt detdär...

3 comments:

Mimmi said...

Ett rätt så trevligt bekymmer, trots allt ;-)

Anonymous said...

Trevliga bekymmer, men jag fattar inte att du hinner! Jobbar du heltid igen?

Jag tycker inte att du ska skicka utan band. Vänta helt enkelt med leveranserna! Branding är viktigt ;-)

Kramar
Carina i Tyskland

KajaDesign said...

Officiellt så ska jag väl jobba 75%, men eftersom det är lite körigt på jobbet just nu så är jag nog uppe i 100%.

Jag kollade med köparen och hon ville ha de nya banden, så det löste sig ändå!

//Kaja