Tuesday, 26 February 2008

My new labels! Horray!

I got my new labels from http://www.minanamnband.se today. I designed my own labels because I thought that the standard labels had 2 errors. First, they were too large. Standard size is 60mmx15mm. Mine are 40x20. If it is this size I can use it the same way as I have used my old labels, but also, they are small enough to put in the side seam. If you have seen the Levi´s red tag on jeans you know how I wanted it... Also, standard is that the text is vertical and mine are horizontal. Or vice versa depending on how you see it. The font is the same as I use on my "Logo" on the top of this site. The label is very ME. I love all colours, but red is definitely my colour. The font is a mix of elegant and cheeky.

Jag fick mina nya namnband från http://www.minanamnband.se idag. Jag gjorde mina egna etiketter eftersom jag tycker att standardetiketterna har två fel. Dels så är de för stora, standardmåtten är 60x15 och jag gjorde mina 40x20 i stället. Såsom mina är konstruerade så går de att använda både på samma sätt som jag har gjort tidigare och dessutom går de att sätta i sidosömmen. Om du har sett Levi´s röda lapp som sitter på jeansfickorna så förstår du vad jag menar. Dessutom så vände jag texten så att de är åt andra hållet jämfört med standard. Typsnittet är detsamma som jag har på min logga som jag har längst upp på sidan. Jag gillar verkligen namnbanden, för de är verkligen JAG. Rött går liksom inte att kompromissa på och typsnittet känns lagom elegant och ändå lite busigt.

7 comments:

GOBLIgobli said...

YES, där satt de!!! Bara sååå kanonsnygga!!
När man väl fått dem känns den sura summan pengar inte riktigt lika sur längre, eller vad säger du. ;-)

KajaDesign said...

Nä. Det är ungefär det dubbla priset jämfört med standardbanden, men att sitta och reta sig på standardbanden varenda gång.... Nja. Lite sinnesfrid ska man väl ha också??

//Kaja

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Uuuuur snygga...och uuuur dyra ;-)
Det blir kul att se dessa på dina fina verk sedan . /Karolina

www.syfroken.se said...

Kan bara säga skiiitsnygga!!

Gekko said...

Underbart snygga! Nu blev jag allt lite avis! :-)

KlaramedK said...

kalasfina!! vem blir inte avis på såå proffsiga band?! har oxå funderat på att göra egna, men oj va dyra de verkar bli då!

Grattis till dem i alla fall!! :=)

syko kajsa said...

Jätte snygga! Tack för länken! Jag ska kolla upp om de kan tänka sig att skicka till Finland.

Tack för din glada kommentar på mi blogg!