Monday, 25 February 2008

More pillowcases

I got a new order for the pillowcases from a woman who had seen my previous one, and wanted exactly the same. This picture got a little bit better than the old one... So, I decided to post this one too. This time it was much easier to make the pillowcases and I really made an excellent work with the zippers. I got some more material of this, but then the big flower won't be in the middle...

Jag fick ju en beställning till från en tjej som hade sett mitt tidigare kuddfodral och ville ha likadana. Denna bilden blev lite bättre än den förra och därför så ville jag lägga upp den. Här ser man djupet av färgerna lite bättre, men i jämförelse med verkligheten så är det fortfarande väldigt platt. Svårfotat. Denna gången så var det snabbt gjort att sy ihop kuddfodralen. Jag gjorde ett lysande jobb med dragkejdorna! Nu finns det bara litegrann tyg kvar av detta, men då kommer inte mönsterpassningen att bli sådan att den stora blomman hamnar i mitten, snarare att man får två halva blommor på, men det kan ju vara snyggt det också!

No comments: