Monday, 18 February 2008

The mad hatter

Well. Now I'm really on the go with my hats. Now I realize why it is hard to make a pattern for hats. Since fabric is really different you never know if it fits until you tried them on. Here's five new hats. I think that the two right pink ones are about 48cm, the two to the left is about 45 cm, and the top is something like 50cm.

Nu har jag blivit helt yr i mössan. Nu förstår jag varför det inte finns något enhetligt mönster för toppeluvor. Det är helt enkelt så att tyget betyder mycket för hur slutresultatet blir. Här är fem nya mössor. De två rosa till höger är ungefär storlek 48, de rosa till vänster är ungefär storlek 45 cm och den marinblå är nog ungefär 50 cm.


This is how I decide that I have a good pattern and which size it is. Unfortunately my children sometimes have their own way of trying them on... Hey silly! They're suppose to have a fold, those hats!!

Dethär är hur jag avgör om jag har ett bra mönster och i vilken storlek det är. Ibland har mina barn sitt egna sätt att prova dem. Tokfrans! Det är ju meningen att de ska ha ett uppvik de där mössorna!

Here is todays favourite. Striped in pink, red, white and purple. And perfect fit!

Här är dagens bästa. Randig i rosa, rött, vitt och lila. Och fantastisk passform!

3 comments:

Mille said...

Proffsigt. I'm impressed.
Å go'a ungar.

www.syfroken.se said...

Vad många fina mössor du gjort!
Kul att se dem på dina söta barn!

Anonymous said...

Jättefina mössor på jättefina barn!
Kramar
Carina i Tyskland