Thursday, 14 February 2008

Lots of kits

Suddenly everyone wants one... So I made up a few for order and a few as extras. The upper heart and the brown one is for sale. I also got extra tissue holders in the bottom pink and the hearts fabric. All fabrics, except the brown, is quilt fabrics. The brown is a genuine 70's fabric.

Helt plötsligt så vill alla ha ett kit. Så, jag gjorde några på beställning och några extra. Den översta med hjärtan och den bruna är till salu. Jag har också några extra lösa näsduksfodral med hjärtan och med det rosa tyget. Alla tyger, utom det bruna är så kallade quilttyger. Tunna, tättvävda bomullstyger. Det bruna är ett äkta 70-talstyg.

5 comments:

GOBLIgobli said...

Åhh vilken godispåse med färger!
Tror du har hittat samma tutorial på Craftster som jag på de vändbara småbörsarna. Har också gjort några såna och helt plötsligt var de ju lätta att göra. :-D
Jättefina set du har!

www.syfroken.se said...

Åh, har du en länk till sidan?
Jag har länge undrat hur man syr pennfack med dragkjedja och foder utan att man behöver sy fast fodret för hand!

KajaDesign said...

Nädu. Jag har minsann fått klura själv... Men jag syr ihop allt utom en liten öppning längst ner i fodret och så vränger jag alltihop och syr ihop 3-4 cm för hand. Fast, jag ser gärna den länken också!

//Kaja

www.syfroken.se said...

Hej Kaja!
Jag har inte ens försökt själv ännu, men är för lat för att prova mig fram. Hittade en länk till slut.
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=22875.0

KajaDesign said...

Syfröken, jag hittade den också när jag letade på craftster, men jag måste säga att jag tycker att den var lite omständligt förklarad. Men, det är ungefär så jag gör. Fast, jag klurade som sagt ut det själv. Fast, jag pillar fortfarande lite med hörnen på dragkejdan. Det blev bättre när jag la dragkejdan lite längre på ena sidan, men den sidan där hänget sitter när man har stängt kan fortfarande förbättras. Den är ok, men inte perfekt.

//Kaja