Sunday, 17 February 2008

Crochet bodywarmer

Sometimes you need something extra under an overall or a jacket. But a cardigan would be to much. And since I have made like 5 attempts with different needles, patterns and yarns for making this, I really gave up with the sleeves. It could have been a size larger perhaps, but since it is acrylic yarn, it will probably grow one size when washed. I thought it was pretty sweet, but since I made so many tests, the work amount was unreasonable. But, I learned a lot about crocheting!!

Ibland behövs något extra under overallen eller jackan. Men, en kofta skulle troligen bli för mycket. Och, eftersom jag har virkat om denna tröja 5 gånger med olika virknålar, mönster och garn så gav jag faktiskt upp ärmarna. Den skulle nog ha kunnat vara en storlek större, men eftersom det är akrylgarn (Carolina) så gissar jag att den kommer att växa en storlek om man tvättar den. Tycker att den blev ganska söt, men eftersom jag gjorde om den så många gånger så blev det orimligt mycket jobb för att få till det. Nu, har jag bättre koll till nästa projekt.

No comments: