Monday, 25 February 2008

The arrival of the train top

When I purchased my new serger I changed brand, and the two extra feets I had negotiated were suddenly worthless to me. But, I knew that there would be someone else that might need them, so I kept them. A while ago Thea on http://www.kokalal.blogspot.com/ mentioned that she intended to buy a Pfaff that would be compatible with my feets. So, we decided on a trade. I got a train top for my son and she got the feet. My son had seen the top on her blog (I was surfing the web, while he looked at some moovie and saw what was on the screen). It arrived today, and my son loooooved it immediately and put it on. Then they found some biscuits in the kitchen cupboards and layed down on their favourite spot in the living room. It is a 3 cm (1 inch) foam rubber mattress sized 140x140 cm. It is dressed with an old duvet cover and on top of it are two sheep skins. So cozy! My daughter is wearing a top that I have made for her.

As a seamstress I couldn't resist on checking the seams a bit extra. And, I much say, I am impressed. Thea is known as the applique godess on the swedish crafing blogs, and it is very well deserved reputation!!

När jag köpte min nya overlock så blev de två specialfötter som jag lyckade få med som prutmån till Pfaffen värdelösa. Men, när jag bytte upp mig till en Bernina så bestämde jag mig ändå för att behålla dem. Kanske kunde någon annan behöva dem. Det visade sig snart att Thea på http://www.kokalal.blogspot.com/ hade spanat in sig på en Pfaff och hon var intreserad av ett byte. En gång när jag satt i soffan och surfade och sonen tittade på film så såg han en bild på hennes sida. Det var Tågtröjan åt Florin. En sådan ville han ha!! Den anlände i lådan idag och blev en toppenfavorit direkt. Efter en räd i köksskåpen så landade han och syrran på lekmattan i vardagsrummet. Det är en 3-centimeters skumgummimatta i formatet 140x140 cm som är klädd med ett påslakan och längst upp 2 fårskinnsfällar. Väldigt mysigt och ofta hamnar vi där hela familjen... Dottern har på sig en tunika som jag har sytt till henne.

Som sömmerska så kunde jag inte motstå frestelsen att syna tröjan lite extra i sömmarna. Jag måste säga att jag är imponerad. Det där ryktet om applikationsgudinna som Thea har fått är inte oförtjänt!!

No comments: