Friday, 30 November 2007

Worker's orange sweater

My son wished for a "worker's orange sweater. My sons name for it, which is as long and complicated to pronunce in Swedish too except we use one VERY long word. He got trousers in the same material a while ago, and ever since he has been asking for the sweater to go with it. It is made in bright orange minky. The same colour as the clothes the garbage men have here in Sweden, hence the name for the sweater and trousers. I will probably have to hand out sunglasses to the teachers in kindergarten when he insists on wearing the full ensamble, but he will think he is SO good looking, and that's most important of all!

There's just one thing that bothers me. When I showed it to my son this evening and tried it on before adding the final stitches he said: "Well. Now all i need is a bodywarmer. THEN I will have all clothes as the workers has..." It started out with the trousers, and he will end up with an entire wardrobe with bright orange clothes...

Sonen önskade sig en arbetarorange-tröja som matchar arbetarorangebyxorna som jag sydde för ett tag sedan. Sydda i tok-orange velour och med svarta muddar. Dock utan den fejkade reflexranden denna gången. Först hade jag funderingar på att sy mudd längst ner på tröjan, men så bestämde jag mig för att sy med tvillingnålen i stället och göra en rak tröja. Efter att ha funderat lite så bestämde jag mig för att lägga två sömmar med tvillingnål längst ner. Det blev inte så tokigt faktiskt. Lite räfflad effekt, sådär. Däremot så lär jag nog behöva dela ut solglasögon på dagis när han kommer i full mundering. För att gå och titta en självlysande grabb en hel dag lär nog göra ögonen rätt så trötta. Å andra sidan så kommer HAN att tycka att han är världens snyggaste, och det är ju trots allt det som är viktigast!

När jag gjorde den sista inprovningen på sonen här i kväll så såg han mycket nöjd ut. Han har ju frågat efter arbetarorangetröjan varenda dag sedan byxornas tillkomst. Men, när han fick på sig tröjan så sa han. "Jaha mamma, nu är det bara västen som saknas!" Det är då attan till unge att hitta på nya önskemål hela tiden!!

No comments: