Wednesday, 2 January 2008

Withdrawal symptom

Oh! I want to sew sew sew sew sew sew.... 2 weeks without any production at all. Well, that isn't completely true. I finished 5 pair minky trousers yesterday, without photos so far... I have a lot of fabric that is cut and half sewn, so I am trying to get rid of this pile, Now I will have to rethread my serger and make the last trousers.

Jag lider av akut symaskinsbrist. Det har varit alldeles för lite produktion här i mellandagarna och jag LIIIIDER verkligen av det. Fast, igår somnade dottern tidigt och då blev det fem par velourbrallor. Jag har en hel hög med tillklippta och påbörjade velourbrallor i olika färger och storlekar. Nu ska jag bara trä om maskinen med ljusare tråd så ska jag nog kunna avsluta några brallor till. Och så ska en kamera fram för att fota de jag avslutade igår.


And I have cut the fabric with Barbabeu for making dresses for my daughter and one of my friends daughters. Also I cut some circles from this fabric and will try to make appliques of it, we'll see how it works out, so far it looks great, but one never know...

Jag köpte detta tyg på mellandagarna. Dottern älskar Barbapapa, så det är klart att hon ska få en Barbaskön-klänning. Men, vitt är ju sådär praktiskt, så jag har klippt ut rundlar med Barbaskön och ska se om jag kan få till lite applikationer. Jag vet PRECIS hur det ska se ut, hoppas bara att det är genomförbart.


Oh! I came up with a brilliant idea by the way. I was so fond of one of the fabrics I bought a while ago and was so envyous of my children that would have so soft and nice trousers. Well, why not use SOME of the material to make a skirt for mum as well?? I think I have decided on a pattern, so now all I have to do is to cut... and sew...

Åh! Jag kom på en sådan härlig idé. Jag köpte ju tyg från england för ett tag sedan och jag var så avundsjuk på barnen som skulle få så mjuka och snygga byxor. Tja, varför inte låta MIG få något för en gångs skull också?? Jag har hittat ett mönster på en kjol som nog skulle kunna bli jättesnygg med tyget. Nu gäller det bara att bestämma storlek, klippa och sy litegrann så kommer jag att bli toppensnygg! Kul!

2 comments:

BONGI said...

Men VAR har du hittat detta underbara barba-tyg??? Så härligt!!

kajadesign said...

Fritsla textillager... Mitt ute i ingenstans i Knallebygden. Jag gissar att det kan finnas på fler ställen, för jag har sett det bland annat på Tradera, dock var det nog lite billigare här än på andra ställen. 85 eller möjligen 89 kronor metern känns som rena rama vrakpriset. MH-tyger har ett tyg med Barbapapa och det kostar 199 kronor metern...