Wednesday, 23 January 2008

This was so much fun!

Well. I decided to cut in the NICE fabric too. I bought it from MG-tyger, and it was the last piece of the shelf, so I got it at a reasonable price. This time with the right pattern, so the gathering is more visible. On the other hand I used a twin needle for the wrists and the lower hem. Also, I think this is one size larger and will be perfect for the summer.

Here is a detail of the fabric and the wrap. It is green with little russian dolls and flowers in pink and white. And I LOOOVE russian dolls. I would really like to make something for me in this fabric as well, to bad that I this light green really isn't my colour at all.


Jodå. När det nu gick så bra med provplagget så bestämde jag mig för att klippa i fin-tyget också. Fast, denna gång så är rynkningen på framsidan på plats. Å andra sidan så har jag använt tvillingnålen för att fålla upp. Dessutom så tror jag att den har blivit aningen längre i både ärmar och i kjolen, så den kommer väl att bli perfekt till sommaren.

Det finns en detaljbild på tyget också. Det är köpt från MG-tyger och jag tog resten av det som fanns på rullen, så jag fick ett hyfsat pris. De hade ju massor till 60% rabatt just då, men jag tror inte att detta tyget ingick. Tyget är ljusgrönt med små ryska dockor och blommor i rosa och vitt. Jag älskar verkligen ryska dockor, så detta tyg var ju bara ett måste att handla. Nu skulle jag vilja sy något åt mig i matchande tyg. Synd bara att jag inte klär något vidare i ljusgrönt... Snedslån är samma rosa som till den vita tunikan.

2 comments:

Anonymous said...

Så underbart söt tunika! Jag lovar återkomma med en beställning om jag en dag har turen att få en liten tjej!

Kram
Carina i Tyskland

BONGI said...

Vilken tio poängare! Både tyg och tunika!!! Jätte söt!