Wednesday, 30 January 2008

Things happen....

My daughter (almost 2 years old) is very into scissors right now. "pjippa" (real word is "klippa") she sais, and start hunting fabric, patterns, things up for delivery and other. She destroyed a shopping bag the other day by cutting it. Now, we have an agreement. She can borrow the scissors, but she can only cut things that are in the waste bin. Today I was fiddeling around with my serger and she played with the scissors. And, after a while waste just wasn't any more fun. So, she cut a hole in her pants. Jeeez! Anyway I changed her pants, and an hour later I decided to fetch something in my sewing room. I hade hidden all scissors, or at least I thought I had. She found a second pair of scissors, and cut a hole in a second pair of trousers. OH MY GOD!!!

The first pair are my favourite pants for her!! Really cute embroideries on and super-fit. So, I saved them, by putting a patch on the knee in shape of a heart. I think it matches the embroidery pretty well.

Min dotter (snart två år) älskar saxar och att "pjippa" nu. Så fort hon får tag på en sax så börjar hon jaga tyg, mönster, kläder som ska levereras och allt annat. Häromdagen så förstörde hon en tyg-shoppingbag genom att klippa ett långt jack i den. Nu hade vi kommit överens om att hon FICK klippa, men bara saker ur papperskorgen. Idag så skulle jag greja lite med overlocken och lät henne leka lite med saxen. Efter ett tag så hade hon väl lessnat på papperskorgen och lyckades sätta saxen i byxorna. Jag bytte byxor på henne, men bara någon timme senare så skulle jag upp och hämta något i syrummet och ungen får tag på en sax, som jag tydligen inte lyckats gömma tillräckligt bra, och klipper ett nytt hål i det ANDRA paret byxor! Jösses!

Nåja. Jag lyckades i nog få ihop hålet på älsklingsbyxorna hyfsat i alla fall. Jag tycker att hjärtat matchar det andra broderiet riktigt bra. De är så söta broderierna och passformen på byxorna har varit super!

1 comment:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Hi,hi det blev ju coolt .Jag har en 10 åring som nöter knän på alla brallor.Kanske man skulle hitta p något liknande/Karolina