Thursday, 10 January 2008

Little chef

The fast is coming up and so is carneval and mardi gras, and all the other costume parties. I remember my sons first carneval. He was dressed as a chef. White linnen trousers, white onsie. Red-white-checked apron and scarve. He looked so cool, and all the ladies loved him. I made an similar outfit for me. I wore white dress, white pants, matching apron and a scarve around my hair. Not very much work for a costume, but I think it looked nice. Small children rarely likes to be dressed up too much in this age, my son was 13 months at the time.

Fastan kommer snart och med den karnevaler och maskerader. Jag kommer ihåg min sons första maskerad. han var klädd som en liten kock med vita linnebyxor, vit body och till den en kockmössa (som jag sydde) och rödvitrutigt förkläde och halsduk. Själv matchade jag med vit klänning, vita byxor och röd-vitrutig sjalett och röd-vitrutigt förkläde. De äldre damerna dåååånade när de fick se honom, och visst var han söt!! Inte särskilt komplicerat att göra, men eftersom små barn sällan gillar att bli utklädda så var detta lagom mycket. Han är 13 månader på bilderna.

2 comments:

Jes said...

Ni är ju helt underbart fina, vilken liten prins super söt.

Anonymous said...

Hej på er!
Den här bilden minns jag från då. Helt underbar!
Sköt om er!
Kram
Carina i Tyskland