Monday, 28 January 2008

Krumelur-mössor

My children are STILL sick, and I don't get much time with my beloved serger... So, in the meantime I'll show you some pictures of things in my "for sale"-box. These are hats for smaller children made of minky and perfect for spring or autumn, or a Swedish summer too, come to think of it... I first made them when I expected my son, hence the name, since I called him "krumelur" when he was inside. I loved them and he got them in all sizes and colours. Since they were flexible both to the side, and the little propeller made them slightly adjustable in height too.

Mina barn är fortfarande sjuka och eftersom jag inte får mycket tid med mina symaskiner så visar jag lite saker som finns i min "till-salu"-låda. Här är mössor i velour och trikå. Perfekta för våren eller hösten, eller för den svenska sommaren. Jag gjorde dem när jag väntade min son och eftersom han gick under arbetsnamnet "krumelur" så fick mössorna namn efter honom. Han hade dem i flera färger och storlekar och vi älskade dem. De satt bra på och gick ner bra över öronen utan att glida ner i ansiktet. Den lilla propellern längst upp gjorde dem flexibla inte bara i sidled utan också litegrann i höjdled.


4 comments:

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

De var häääärliga. Har ni gräsmatta nu i januari??? Det har vi inte här i norra sverige ...vi har väl 70 cm snö./Karolina

kajadesign said...

Och tulpaner som blommar?? TOKFIA!

Nä. Det är bilder från när sonen var dryga året. Han har precis fyllt fyra nu. Men mössorna finns kvar och mönstret. Jag skrev väl att det var gamla prestationer som visades upp??

//Kaja

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Sorry...missade det i texten kollade mest på de fina bilderna./Karolina

GOBLIgobli said...

Vilka übergulliga mössor och ett så smart sätt att kunna reglera storleken på dem. Jättefina! :-)
Har följt dina starta-eget-inlägg på Sysidan lite och önskar lycka till med bisnisen.
Mari/GOBLIgobli