Monday, 14 January 2008

I think I need

Since my son became four last week I haven’t had time to sew anything at all, but that doesn’t mean that I’m not doing anything. Instead I am fantasising about new masterpieces and my “to-do-list” has gotten three new posts this week.

I bought my Pfaff 4842 serger last year in September. I deliberately bought it from a company that offered me to change mashine within a year, if I decided I want something else.

Well. Now I have tried it for a while and I think I want something else. I really want to have the coverstitch functionality. I was thinking of it, but since it costs a couple of thousand Swedish Kronors extra I decided NOT to include it before having a chance to try it out.

I really like my mashine, perhaps it is a bit loud, so I will go to my retailer on Thursday to decide whether to upgrade my mashine (probably to a Pfaff Coverstyle 4850) or to buy a separate Coverlock mashine (probably a Janome 1000 CP).

On the plus side with a combined mashine is that it really saves space with only ONE mashine, and it is about 1000 SEK cheaper than to buy a separate mashine. Also, that will give me a brand new mashine, the serger I bought was used for demo.

On the minus side, one will have to rethread the overlock when one wants to sew coverlock. That takes a couple of minutes. Question is if I will bother to rethread every now and then to be able to use the coverlock. I’m not sure. Perhaps I am to lazy??

Eftersom det var min sons födelsedag I helgen så har jag inte sytt något, men det betyder inte att jag inte gör något. I stället så klurar jag ut nya roliga projekt som jag vill göra och utökar därmed min att-göra-lista med tre nya projekt.

I slutet av September förra året så köpte jag min overlockmaskin, en Pfaff 4842 som jag är väldigt nöjd med. Möjligen är den något högljudd och ibland är jag inte riktigt sams med trådspänningen, men jag misstänker att det mer är att jag glömmer att justera den när jag byter material. När jag köpte den så valde jag att handla från en återförsäljare som hade ett års bytesrätt. Jag var lite osäker på om jag kanske behövde en coverlock-funktion eller inte. Tidigare så hade det varit helt onödigt, men ju mer trikå jag syr i desto mer vill jag ha en coverlock-funktion.

Så, nu ska jag bestämma mig för om jag ska uppgradera min maskin till en kombinerad maskin (Pfaff Coverstyle 4850) som kan båda delar, eller köpa till en separat coverlock-maskin (troligen Janome 1000CP). Jag vet faktiskt inte riktigt. Fördelen med att köpa en kombinerad är ju att man bara har en maskin och det sparar ju en del utrymme. Dessutom så får jag ju en helt ny maskin, den jag har nu köpte jag som demoex, för att kunna hålla nere priset litegrann. På minussidan är förstås att man ska trä om maskinen för att kunna sy coverlock och frågan är om jag orkar det, eller om jag bara köper mig en dyr maskin som jag inte använder. Det tål verkligen att tänkas på detta.

No comments: