Thursday, 31 January 2008

Barbabeu dress

I showed you this fabric of Barbabeu a couple of weeks ago, and I cut it, but I haven't gotten around to finishing it until now. I think it turned out pretty well. I used green lining, which gave the dress a spring crisp feeling. I'm almost done with a second identical, both are in size 92 (about 2 years) and I have a third one, but a bit special coming up. One will be delivered to a friend, and I am thinking of whether to keep this one, or the other special dress. Let me think of it...

Jag visade ju detta tyget med Barbaskön för ett tag sedan, men det är först nu som klänningarna har blivit klara, eller ja, den ena är helt klar och den andra är nästan klar. Båda två i storlek 92. Sedan har jag ytterligare ett projekt av samma tygsom är på gång, men som inte blir klart förrän tidigast i morgon. Denna klänning är på väg till en kompis, men den andra funderar jag fortfarande på om jag ska behålla den, eller mitt andra projekt av tyget. Dottern kan ju inte ha HUR många klänningar som helst med Barbaskön...

2 comments:

Sandra said...

Den är verkligen superfin Kaja. Kan jag länka din blogg från min sida förresten?

Pia och Martin said...

*hihihi* och den kommer till oss imorrn!!! Jippiii! /Pia