Monday, 17 December 2007

Patapum Cover "Nekko"

I got an order for a new Patapum Cover, this time in a special fabric. It is called Nekko and when I looked at the picture I was not sure that it would be a cover that would be pretty average cover, But while making it i got more and more enthusiastic and when I tried it on I was stunned! This one is great!

As you can see on the pictures it is pretty much work on each cover since I cover the belt for the hips. Also, I have made a solution for the headrest, which I hope to catch on photo some time soon.

Jag fick en order för ett nytt överdrag. Det heter Nekko och när jag först såg det så tyckte jag visserligen att det var fint, men att det utseendemässigt skulle bli ett ganska genomsnittligt överdrag. Men, under tiden jag jobbade med det så blev jag mer och mer förtjust. När det sedan var klart så var jag helt förälskad i överdraget. Så himla fint!

Som ni kan se så är det ganska mycket jobb med varje överdag. Höftbältet är inklätt och det finns dessutom en dold lösning för att huvudstödet ska fungera. Jag hoppas att kunna fånga det på bild någon gång så att ni kan se hur det ser ut!

2 comments:

Thea said...

Verkligen fina överdrag. Syr du patapums också? Visst är de snarlika Mei Tais? Jag tänkte jag skulle försöka ge mig på en variant. Har du i sånt fall nåt tips på vägen?

kajadesign said...

Nä. Patapum köper man färdiga. Till exempel från www.minimundus.se. Kostar 600 kronor.

Själv har jag testat MeiTais men gillar dem inte. En Patapum knäpps med snäppfästen och en MeiTai knyts runt kroppen. Har man ett barn som är så stort att det vill sitta på ryggen så måste det gå undan och även om en MeiTai är snabb så är Patapumen snabbare!

//Kaja