Saturday, 24 November 2007

Velour-byxor, strl 56

Nu blir det äntligen lite fotat här igen. Här är massor med byxor i pyttis-storleken 56. Det är roligt, men pilligt att sy i de små storlekarna. Och den som för ett tag sedan skrev att det är svårt att fota velour har ALLDELES rätt. Färgåtergivningen blir helt åt skogen.

Jag har massor med velour i 30-cm-bitar som var tänkta att användas till mössor en gång i tiden. Men, sedan blev det inte så många mössor som jag hade tänkt mig och den enda storlek på byxor det räcker till nu är storlek 56 och mindre... Dessutom blir det alltid lite över på sidan när man klipper till byxor i storlekarna över 100, som inte räcker till något mer än allra minsta storlekarna på byxor. Men det är kul, för man kan testa på att göra färgkombinationer och modifieringar som inte skulle funka på en större byxa.

Samtliga byxor är till salu!!

Först ut ett lyckat misslyckande. Först hade jag tänkt att sätta vit mudd till dessa byxor, som faktiskt är syrenlila och inte blå. Men, så hamnade de i den där högen med UFOn (UnFinished Objects) och där hamnade en muddväv med för dålig sug i också när jag hade ratat den till ett par större byxor. Jag hade ALDRIG försökt att kombinera ihop syrenlila med plommonlila annars. Men, det såg häftigt ut, så det fick bli två par hel-lila byxor.
Sedan två MÖRK-bruna velourbyxor, detta med färgen igen. Ena med turkos och den andra med cerise mudd. Ganska söta tycker jag.

Och slutligen ett par byxor med broderad babycord (tunn, smalspårig manchester). Matchat med turkos muddar förstås! Väldigt mjuka och sköna.

1 comment:

rino said...

det blev rätt kul med lila/lila. Inte mina färger i vanliga fall men här tycker jag det funkade.