Friday, 2 November 2007

Triss i klänningar

Här är lite klänningar som har blivit till av stuvbitar. Eftersom bitarna inte var så stora så räckte de inte till större storlek än 74 eller 80, vilket gör att dottern har vuxit ur dem. Så, samtliga är till salu!

Size: SWE 68/74 US 9-12 months

Denna lilla godisbit är sydd i ett bomullstyg med lite linnestruktur. Biten var hopplöst sned, så efter mycket pysslande så fick jag ihop till en storlek 74. Helt underbar! Jag har modifierat mitt gamla mönster för denna storlek något så att halsringningen har blivit lite djupare. Det sitter bättre på små barn som inte riktigt har hunnit få någon tydlig hals ännu. Klänningen är helfodrad och har ett mörkgrönt kantband längst ner.

Size: SWE 74/80 US 12 months, slim in model

Här är en stormönstrad klänning som är storlek 80. Helt ljuvligt retro, men tyget är faktiskt nytt. Den är inte kritvit botten, utan lite off-white. Helfodrad och kantad med mörkgrönt kantband längst ner.


Size: SWE 74/80 US 12 months, slim in model

Det blev mycket grönt i denna omgången, men här kommer faktiskt en brunmönstrad paisely med lite turkost i. Det är någon slags tunnare viskose som är ytmaterial, så det känns nästan lite som krinklat tyg, fast det är ändå helt slätt. Jag älskar paisley i alla former och kombinationen brunt och turkost känns bara SÅ rätt just nu!

4 comments:

KlaramedK said...

Gillar verkligen det nya retrotyget, var kan man hitta sådant? (om du avslöjar sådana hemlisar ;=)

tänker att det kunde bli ett par snygga brallor...

xappoline said...

Sedärja, Kaja tillbaka. Och jag förstår att man får skaffa sig en flicka så att man snarast kan klä henne i det där stormönstrade grön/bruna. Coolt mönster.

När börjar du göra kjolar till oss som passerat både 80 och 110? Jag hittar aldrig vad jag vill ha i butiker!

xappoline said...

xappoline = caroline.bakel.se

Det tog mig en evighet att minnas det där googlekontots inloggningsuppgifter, var tvungen att ange det för att kunna lämna meddelande här.

KLOCKARBARN said...

Titta!!! Mitt nyinköpta gardintyg har hamnat på en av dina klänningar....Hoppas tyget blir lika fint som gardiner som till klänning (det grön, brun och vita storblommiga).