Wednesday, 21 November 2007

Spiderman-väst!

Sonen gillar Spiderman. Han vet inte vem han är, men han är en superhjälte och de stora killarna gillar honom. Det räcker. Egentligen så tycker jag inte om att han har grejer med Spiderman på, eftersom han inte vet vad det är för gubbe, men HAN tycker att han är fin och varför ska inte han få känna sig fin?? Så, jag har köpt lite fleecetyg och lagt ett tunt bommulstyg över. Längst ner fick det bli kantband. Västen är tänkt att ha under overallen såhär års, eller som en "nästan-windstopper" på sommaren. Vi använde väst väldigt ofta i somras. Det blåser ju nästan alltid här, så för att hålla sig varm så är det gott med något som värmer bålen i alla fall.

Min man visade mig denna länk igår och det har fått mig att revidera mina känslor inför den röde gubben: http://www.aftonbladet.se/uppsala/article1287674.ab

Det blev lite konstigt över axlarna. Måste fundera ut en bättre lösning för att vändsy till nästa gång.

Tyg: Fleece från Stoff&Stil, Spiderman från eBay
Mönster: Ottobre design.

Annars så fick jag klart med utleveransen av ryska-dockan-klänningen. Jag försöker packa mina grejer lite extra fint, så att den som tar emot känner sig lite ompysslad. Det kan man behöva, i synnerhet som småbarnsförälder. Jag har en egen etikett och det är mycket silkespapper inblandat....

1 comment:

Bongi said...

Men vart tog min kommentar vägen? Gjorde nyss en lång utläggning om Spiderman och min son och hur fantastiskt snygg västen är...men den försvann, dyker kanske upp igen så det är ingen ide´att dra hela raddan igen...men som sagt: snygg väst!!!