Friday, 30 November 2007

Patapum covers

Well. Sometimes things come from another direction than you expected... I had a discussion with a Swedish company this summer about making covers for them, but it ended up with....nothing, since they decided to go out of business. I was so disappointed.

Then, Donna from Slipskinz e-mailed me the other day. She had found my covers for the Patapum Carrier on the internet and after a while we realized that we are making the same things, but for different carriers. So she decided to put out a link from her site and also a "advertisement" on The BabyWearer. So, suddenly I am going to make covers anyway! YAY!! And thank you so much Donna!

I really have a good pattern for the carrier, which can be used for all standard Patapum carriers, so far I haven't made one for the toddler, but if requested I will certainly make one for them too. Since I am covering almost the entire carrier (not the shoulder straps) it would be hard to use the headrest, but I've figured out a solution for that too. The carrier becomes a little cosier and softer with a cover attached to it. But, the most important is of course that it becomes so pretty!!

I've decided that I will have to charge 250 SEK for the cover, since it has quite a lot of work on it. Unfortunately the dollar rate is lousy these days, so the price would be $39 or €26.

The postage will be added, wich is for airmal letters, smaller than 100 grams

For Sweden - SEK 11, USD 1,70, EUR 1,60
For Europe - SEK 20, USD 3,10, EUR 2,10
For World - SEK 25, USD 3,90, EUR 2,60

I haven't got any ready made, but I am on it... So far, you can have a look at what fabrics I have in storage. For other fabrics, please contact me and I will have a look to see if there is somehting interesting NOT covered by the picture, or if I will order for you!

Tja. Ibland blir saker inte som man tänkt sig, men bra ändå på något sätt. I somras så trodde jag att jag skulle börja sy upp överdrag för Patapum åt ett företag, men efter att ha pratat med dem flera gånger under sommaren så bestämde de sig för att lägga ner verksamheten i augusti. Jag var jättebesviken!

Men så häromdagen så mailade Donna från Slipskinz och undrade vad det var jag sydde. Efter flera mail fram och tillbaka så kom vi fram till att jag hade lyckats med något som hon hade gått bet på. Nämligen ta fram ett bra överdag till Patapum. Hon syr för Beco (m fl selar), men hade gett upp Patapum efter något försök. Så, hon undrade om hon fick skicka över kunder som behövde överdrag och om hon fick lägga ut en annons på The BabyWearer. Därav mitt språkbyte, för nu lär det väl drälla omkring massa utlänningar här i fortsättningen. Åtminstone så hoppas jag det!

Här är mina överdrag till Patapum. Det täcker in större delen av selen, utom axelbanden och fungerar för alla modeller av Patapum, dock inte Toddler-versionen, men om det skulle finnas önskemål så får jag givetvis ta fram ett mönster för den också. Genom en finurlig liten lösning så har jag lyckats med att man kan använda huvudstödet på de nyare versionerna av Patapum. Selen blir lite mjukare och mer ombonad med ett överdrag, fast det viktigaste är förstås att den blir så himla fin! Jag blir ofta påhoppad på stan av folk som undrar var jag har köpt den fina selen. De har bara sett selar i standardfärger och det blir ju lite tråkigt i längden!

Det finns inga färdigsydda överdrag, men om du tittar bland tygerna
så kanske det finns något som passar och då syr jag upp. Jag ska försöka sy upp ett lager också så att det går att få dem med en gång, men jag har lite grejer som jag måste avsluta först. Priset blir 250 kronor och porto tillkommer med 11 kronor för brev inom Sverige.

No comments: