Friday, 9 November 2007

Mera små klänningar.

Passar på att fortsätta att visa upp gamla bedrifter. Det finns ju HUR mycket tyg som helst att sy klänningar av och även om man syr av samma grundmönster, mer eller mindre i alla fall, så kan de se VÄLDIGT olika ut!


Sorry! No more fabric available!

En liten sommarklänning av ett Tradera-tyg. När jag fick hem biten så blev jag helt förskräckt. Jag trodde att det skulle vara LITE mer tyg än så! Men, till en liten klänning så räckte det. Dock så förlängde jag den med en bit vitt tyg längst ner, men det tyckte jag bara passade ihop! Halvfodrad vill jag minnas att denna var och i storlek 74? Visst är den lilla tösen bedårande?? Detta var från deras midsommarfirande och mamman berättade att hon hade fått SÅ mycket beröm för sin klänning!


Sold! But available on request!

En brun klänning med ok och guldknappar på axlarna. Det nedre tyget är ett retrotyg och det övre är ett quilttyg. Det nedre var BEDRÖVLIGT att jobba med. Det bara slank undan hela tiden. I och med att det var så tunt så behövdes klänningen helfodras och det ser ut som om jag satte ett kantband i fållen. Det var nog enda sättet att få styrsel på klänningen. Denna blev i storlek 80 i alla fall och gick iväg på leverans. Dottern fick bara prova för fotografering.

Size: SWE 80 US 12-18 months

Ett prickigt linnetyg som fick bli en omlottklänning i storlek 80, en modifiering av svärmors omlottmönster. Denna klänning har jag aldrig kommit mig för att använda, så är det någon som är sugen på den, så hör av er! På insidan sitter ett rosa bomullstyg där jag har tryckt vita trollsländor. Kanonfint!

Här kommer ytterligare en bild på den gröna klänningen och även en bit av fodret. Dessutom en liten godisbit av quilttyg. Denna hade dottern i våras och det var en av de klänningar som alltid gav en himla uppståndelse när hon hade på sig den. Det är ett Michael Miller quilttyg. "whimsical whirl" tror jag att det hette. Lessen för den dåliga bilden...

No comments: