Friday, 9 November 2007

Jeanshätta och drakmössa


Sådär. Barnen blev mutade med lite torkad frukt och nötter och då gick de med på att bli fotograferade. Först drakmössan. Sydd i grått tyg, vilket enligt sonen är fel färg, den ska vara grön! Mönstret är skapat på frihand och har väl en del förbättringspotential, men det var ändå kul att göra det.

Sedan jeanshättan. Skapad på frihand även den, fast jag sneglade lite på en ullhätta med pälskant som dottern hade i garderoben. Jag skulle ha gjort den lite längre i pannan och tightat till den lite där. Möjligen plattat ut den lite på hjässan också. Den såg jättebra ut när jag testade med bara jeansytterdelen, men när jag fäste fleecefodret så började den leva lite annorlunda. Får rita om mönstret till en annan gång. Blomman är broderad med kedjestygn. Inget märkvärdigt egentligen, men det gjorde hela skillnaden...

7 comments:

Josefina said...

Ååå! Jag gillade verkligen drakmössan! Formen på den med "hänget" var helt underbar! /josefinaste.wordpress.com

Jenny said...

Superhärlig drakmössa. Min 4-åriga son såg den och han VILL HA. Nu ska jag se om jag lyckas knåpa ihop ett lika bra mönster :-)

Jenny said...

Superhärlig drakmössa. Min 4-åriga son såg den och han VILL HA. Nu ska jag se om jag lyckas knåpa ihop ett lika bra mönster :-)

rino said...

visst är det tacksamt att göra drakgrejer! Själv har jag just gjort en baddrake samt ett par byxor (som inte hamnat på bloggen än).
Kul med jeanstyg på hättan. Och blomman blev som sagt pricken över i

Caroline said...

Drakmössa hade nog varit populärt här också. Men bäst går nog riddarprylar hem. Eller alv-looken kanske.

Annica said...

Nej men hej Kaja! Gud vad roligt att se att du skriver vidare på nätet! Det var en ren lyckträff att jag hittade hit :) Har funderat så på hur ni har det, vi kom visst alldeles i från varandra där när vi lade ner SL.

KlaramedK said...

Jättefina! drakluvan är verkligen läcker!

får du mina mail? de kommer tillbaka hela tiden, det var angående etiketterna, de har kommit nu!