Thursday, 1 November 2007

Färgstarkt i brevlådan!


Igår fick jag ett tyg som jag hade köpt via engelska eBay. Det såg väldigt färgstarkt ut på bilden, men man vet ju aldrig. Det var helt oanvänt och precis lika färgstarkt, nästan lite självlysande, som jag hade hoppats på. Tyvärr så var det ingen jättebit, så det räcker till ett eller möjligen två plagg och lite spill. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag vågar sätta saxen i detta. När jag hittar sådana tyg så måste det vara den PERFEKTA saken som ska sys av det... Det orange tyget som ligger bredvid är ett orange velour-tyg som jag handlade in för en beställning. Det är verkligen tok-orange och när jag la båda tygerna bredvid varandra så gjorde det nästan ont i ögonen... Jag hoppas att färgerna går igenom skärmen!!

Just nu kommer inte så mycket nya grejer in här på sidan, det beror på att jag sitter och syr klänningar för brinnande livet. 7 stycken och en dock-klänning. Eftersom jag gör samma moment på alla klänningar i en följd så är jag numera helt klar med allt utom knappar och knapphål på alla klänningar. Det blir äpplen, retro och Pippi Långstrump denna gång. Jag ska välja knappar till allihop i eftermiddag. Det ska bli kul!!


2 comments:

KlaramedK said...

Hej Kaja!
vilket snyggt tyg du hittat, grattis!
hoppas det är ok att länka till din blogg, är ju nyfiken på allt kul du syr och i så fina tyger!

Retro Elephant said...

Wow! Det var ett läckert tyg. Du hittar inget av mina tok-retro tyger (mycket blommor och djur har jag) så skulle vi kanske kunna byta en liten bit :)

//Lina